Czy wiesz jak poprawić powietrze w klasie?
↓
Poznaj poradnik powstały w trakcie realizacji projektu OpenAir – zdrowe powietrze w klasie. W skrócie nazwaliśmy go po prostu #szkolneklimaty.
Poznaj poradnik powstały w trakcie realizacji projektu OpenAir – zdrowe powietrze w klasie. W skrócie nazwaliśmy go po prostu #szkolneklimaty.
Nasz manual to instrukcja wdrażania sprawdzonych przez nas pomysłów na poprawę jakości powietrza w szkołach.
Nasz manual to instrukcja wdrażania sprawdzonych przez nas pomysłów na poprawę jakości powietrza w szkołach.
Znajdziesz tutaj listy kontrolne, które poprowadzą Cię krok po kroku przy Twoich działaniach.
Znajdziesz tutaj listy kontrolne, które poprowadzą Cię krok po kroku przy Twoich działaniach.
manual.pdf
10 kroków do czystego powietrza
10 kroków do czystego powietrza
Poprawa jakości powietrza w szkołach jest jednym z najważniejszych aspektów dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie uczniów oraz nauczycieli. Szczególnie w dobie pandemii, gdy znacznie wzrosła świadomość znaczenia czystego powietrza, nauczyciele powinni podjąć wszelkie możliwe kroki, aby zapewnić jak najlepsze warunki w klasie.
Poprawa jakości powietrza w szkołach jest jednym z najważniejszych aspektów dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie uczniów oraz nauczycieli. Szczególnie w dobie pandemii, gdy znacznie wzrosła świadomość znaczenia czystego powietrza, nauczyciele powinni podjąć wszelkie możliwe kroki, aby zapewnić jak najlepsze warunki w klasie.
W tym celu warto opracować listę kontrolną kroków, które należy podjąć, aby poprawić jakość powietrza w klasie. Poniżej przedstawiamy 10 kroków, jakie powinien podjąć nauczyciel, aby w sposób efektywny i skuteczny zadbać o jakość powietrza w swojej klasie.
W tym celu warto opracować listę kontrolną kroków, które należy podjąć, aby poprawić jakość powietrza w klasie. Poniżej przedstawiamy 10 kroków, jakie powinien podjąć nauczyciel, aby w sposób efektywny i skuteczny zadbać o jakość powietrza w swojej klasie.
- Znalezienie wsparcia ze strony dyrekcji – przekonanie dyrekcji o konieczności poprawy jakości powietrza w klasie, przedstawienie korzyści dla uczniów i pracowników szkoły. Argumenty i przykłady znajdziesz w raporcie poniżej.
- Wybranie osób odpowiedzialnych za zmianę – wybór grupy osób, które będą odpowiedzialne za planowanie, koordynowanie i wdrażanie działań mających na celu poprawę jakości powietrza w klasie.
- Określenie celu i planu działania – ustalenie konkretnych celów, jakie chcemy osiągnąć oraz planu działań, który pozwoli na ich realizację. Poznaj nasz dział wiedzy, aby dopasować odpowiednio działania.
- Stworzenie ankiet przed i po – przygotowanie ankiet, które pozwolą na zbadanie opinii uczniów oraz ocenę skuteczności działań po ich zakończeniu.
- Spytać uczniów, co by zmienili – przeprowadzenie rozmów z uczniami, aby poznać ich sugestie i pomysły na poprawę jakości powietrza w klasie.
- Zadbać o promocję działań w szkole wśród uczniów i innych nauczycieli – promowanie działań wśród uczniów i innych nauczycieli poprzez plakaty, ulotki, prezentacje, itp. Przykładowy plan znajdziesz w poradniku.
- Zaplanowanie budżetu i rozsądne wydawanie pieniędzy – ustalenie budżetu na działania oraz planowanie wydatków zgodnie z ustalonymi celami.
- Dobrać odpowiedni sprzęt po konsultacjach ze specjalistami – skonsultowanie się z ekspertami w zakresie doboru sprzętu, który pozwoli na poprawę jakości powietrza w klasie. Gotowe scenariusz zamieściliśmy w poradniku.
- Myśleć przyszłościowo – kto i co będzie później robić, kto będzie się opiekował – planowanie działań, które pozwolą na utrzymanie poprawionej jakości powietrza w klasie w przyszłości oraz wskazanie osób odpowiedzialnych za utrzymanie efektów działań.
- Prezentować efekt w innych szkołach oraz rodzicom – prezentowanie efektów działań w innych szkołach oraz przed rodzicami, aby promować ideę poprawy jakości powietrza w szkołach oraz propagować gotowe rozwiązania.
Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia?
Napisz szkolneklimaty@naprawsobiemiasto.eu
lub zadzwoń 501 601 595.
Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia?
Napisz szkolneklimaty@naprawsobiemiasto.eu
lub zadzwoń 501 601 595.
Poznaj raport, zawierający opis sposobu naszej pracy oraz wskazówki, pozwalające na skuteczne przeprowadzenie badań jakości powietrza w klasie oraz zastosowanie odpowiednich rozwiązań poprawiających jego jakość.
Poznaj raport, zawierający opis sposobu naszej pracy oraz wskazówki, pozwalające na skuteczne przeprowadzenie badań jakości powietrza w klasie oraz zastosowanie odpowiednich rozwiązań poprawiających jego jakość.
raport.pdf
Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia?
Napisz szkolneklimaty@naprawsobiemiasto.eu
lub zadzwoń 501 601 595.
Masz pytania lub potrzebujesz wsparcia?
Napisz szkolneklimaty@naprawsobiemiasto.eu
lub zadzwoń 501 601 595.